fjordland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Irene & Marcel - WaarBenJij.nu fjordland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Irene & Marcel - WaarBenJij.nu

fjordland

Door: irene&marcel

Blijf op de hoogte en volg Irene & Marcel

08 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Aangekomen in het prachtige fjordland, blikken we even terug op de afgelopen dagen. Een macbook die geen boe of ba meer zegt, dus nu een verslag gemaakt op een campingcomputer. Dat betekent in dit geval flink hard tikken op de toetsen! :-) In Mount Cook een fantastische wandeltocht gemaakt met supermooi weer. Voor het eerst geslapen in een cabin langs lake Pukaki. We hebben nog nooit zulk blauw water gezien! In Ontago Penninsula (schiereiland bij Dunedin) geeloogpinguins gespot vanuit observatieposten. Ook zeehonden vanaf enkele meters geobserveerd. Dit zijn natuurlijk fantastische ervaringen (foto`s).
Albatrossen cirkelden boven ons hoofd terwijl we over de rotskust wandelden.
Het zuidelijk gelegen Catlins Forest met zijn subtropische planten was prachtig om door te wandelen!
Vanmorgen met regen (15graden) vertrokken vanuit Riverton Aparima naar Te Anou. We hopen morgen op mooi weer voor de bekende Milford Sound (fjord) We overnachten wederom in een cabin op een camping.
Ewout zien we 11 januari in Queenstown. Daar kijken we natuurlijk naar uit!

• 08 Januari 2013 - 08:31

Ceciel Bruin-Mosch:

Op een grijze Nederlandse 'winterochtend' jullie verslag gelezen. Wat een fantastische reis! Reizen jullie rond met een auto? Heb nog even naar de bijgevoegde foto's gezocht maar niet kunnen vinden. Ligt vast aan mijn onervarenheid of aan de campingcomputer. Goeder reis verder!

• 08 Januari 2013 - 09:07

Lida:

Op m'n verjaardag nog gauw even m'n mails lezen.Wat een mooi verslag!Jammer dat de foto's niet zijn doorgekomen op mijn computer.Nu kunnen wij jammer genoeg niet meekijken met jullie ogen.Veel plezier!

• 08 Januari 2013 - 21:10

Claudia En Lars:

Heerlijk om even met jullie "mee te reizen". Geniet er lekker van! Hier is het grijs en miezerig en er komt heuse kou aan.... Dus 15 graden is zo gek nog niet, hoor ;-)
    Liefs van ons